Friday, May 8, 2009

Fnurr på masterstråden

Sjuka problem habibi,

Fick antagningsbeskedet för de mastersutbildningar jag har sökt utanför Chalmers regi. Resutlatet; inte behörig till en enda av fyra stycken, även dem som både Mys-Lars och Ahmed i klassen har blivit antagna till.

Första samtalet: KTHs antagningsenhet.
- Vi kan enbart gå på det vi kan se via studera.nu. Vill du överklaga antagningsbeslutet så kan du inte vända dig mot oss, vi har inte gjort något fel. Hör med Chalmers eller Studera.


Andra samtalet: Studera.nu
-
Jag vet inte så mycket om det här, du får ringa betygschefen istället.


Tredje samtalet: Betygschefen Studera.nu
-
Vi har inte gjort något fel, det verkar vara något konstigt med inrapporteringen från Chalmers i Ladok.


Fjärde samtalet: Studievägledare Chalmers
-
Det här förstår jag inte, du får prata med kursadministratören istället.


Femte samtalet: Kursadministratör, Chalmers
-
Jag har enbart rapporterat på det sätt som det går i systemet. Har du fått fel i dina betyg har alla som har tillgodoräknade kurser fått fel. Vore katastrof. Antagligen ett tekniskt fel på Studera.nu men ring Antagningsenheten på Chalmers.


Sjätte samtalet: Antagningsenheten, Chalmers
-
Ehh, det låter konstigt. Ring min chef.

Sjunde samtalet: Chefen för antagningsenheten, Chalmers.
-
Allt ser rätt ut från vår sida. Men VÄNTA lite nu! KTH har gjort en anteckning här i kanten, de har ju missförstått innebörden i dina betyg. Jag har personliga kontakter. Jag ringer dem och förklarar.


Åttonde samtalet: från Chefen för antagningsenheten, Chalmers.
-
KTH erkände att de hade fel. De gör en omprövning nu.


Det var ju tur att man kunde avföra KTH som felande länk i första steget i min två timmars utredning.

1 comment:

  1. Du får inte börja på KTH förstår du väl! Se nu till att komma in på Chalmers!! :)

    ReplyDelete

Något som bör tilläggas?