Tuesday, January 26, 2010

90 % av semesterns ordförråd.


Bra och mindre bra uttryck att använda i ett av Österrikes mest fantastiska samhällen:


Nyckeln Micke! NYCKELN!"
Typiskt dålig sak att ropa över Saalbachs gator när grabbarna grus är på utlåsningshumör.

"Ta fart över krönet"
 En missuppfattning som resulterade i semesterns brutalaste vurpa i Loppans första offpist. Andemeningen var egentligen att man skulle tagit det jäkligt försiktigt.

"Jag behöver inte vara tyst!"
Höffners ödmjuka känsla av diskretion när man ramlar in mitt i natten.

"Det gick på röven faktiskt"
Andreas uttalande om det mesta.

"Och så frågade jag snällt: TA AV DIG KLÄDERNA!"
Eriks syn på hur man frågar snällt skiljer sig från de flesta andras.

"Jag är sugen på apfelmus"
Flitigt använd kommentar under morgontimmarna  (eg. äppelmos reds anm.)


"Håll käften, nu är det jag som knullar"
Loppans funderingar kring hur semesterns ragg ska behandlas.


"Haus Znopp"
Utläst från en husfasad på ett centralt beläget hotell.

"Vad sägs om after-ski på Castello?"
Jawhol och så blev det. Varje gång, varje dag.

"Idag ska jag ta det lugnt"
Det gubben går inte, det är ju bara 7,6,5,..... 2 dagar kvar!"

"Vart fan är nyckeln? Vem hade den sist?!"
Fyra nycklar på 10 personer borde inte vara ett problem tycker man. Borde.

"Vi kan inte ta gångbron nu, den är ju låst"
Genvägen in till byn från vår stuga i pisten som vi hade starka belägg för var låst på natten. Visade sig sista natten att så alls inte var fallet. Långa serpentinvägar i onödan.





No comments:

Post a Comment

Något som bör tilläggas?