Thursday, March 11, 2010

4200 ord no more...


För att ni ska förstå djupet av min förtvivlan för tillfället så måste jag besvära med lite bakgrundsinformation. En essay om Strategic- and Change Management på 3500 ska in på fredag eftermiddag. Eftersom jag bortprioriterade plugg för att åka till Halmstad i helgas så började jag först i måndags vilket har fått stora implikationer på mitt övriga tidsschema.
Ska till New Castle idag, lämnar centralstationen 14:00. Behöver alltså skicka in essay innan dess. Gick upp klockan 05:30 imorse för att åka till skolan med packning och panik skriva/fixa layout som en dåre.
12:00 och jag är färdig. Visserligen överskridit gränsen med någon sida men hittar inget jag vill plocka bort. Diskuterar eventuell korrläsning med HP och hittar en knapp vid namn "ändra format". Sweet!
Börjar trycka lite men plötsligt blir belastningen på datorn för stor och kraschen av word är total.
När sparade jag senast? Ingen som vet.
Vart sparade jag det nedladdade dokumentet? Ingen aning.
Hur mycket måste jag skriva om när återskapningen är klar? Förhoppningsvis inte alltför mycket.


Dokumentet går inte att återskapa, det är sparat i temp.mappen av klantarslet som sitter vid tangentbordet i skrivande stund.


Efter tio minuters  nära-gråten-livet-är-orättvist-varför-gud-VARFÖR!-panik lyckas jag lokalisera den lokala temp mappen och restaurera allt förutom den senaste halvtimmens layoutrelaterade ändringar. Phil, jag är SÅ värd en femma på den här.

No comments:

Post a Comment

Något som bör tilläggas?