Wednesday, May 5, 2010

Nätdateing


När jag läser denna headline påminns jag om en av de få dater jag varit på i mitt 24 år långa liv, en internetbaserad dubbelblinddate. Några timmar spenderades på Manana där vi åt tapas och drack lite vin. Notan landade på runt 160 kronor per person och förslaget att dela rakt av möttes plötsligt av protester. "jag har inte ätit lika mycket som er så jag borde betala mindre, jag åt hemma innan jag gick". Har man inte lyckats klämma ur sig det på dryga 2 timmar borde man stå sitt kast. Efter ett tag och mycket analyserande av kvitto kom han fram till att en summa på 115 kronor passade honom bättre och så fick det bli. Kanske en strategi för att bli ihågkommen?

2 comments:

  1. Den största idioten i världshistorien. Ni skulle ha tvingat honom att betala hela notan.

    ReplyDelete
  2. Men! Det var ju jag som sa det där!!

    ReplyDelete

Något som bör tilläggas?