Monday, February 21, 2011

nova 100

Rise and shine klockan 04:55. Kommer inte ut genom garageporten, får vänta till 06:00 innan den öppnas: 8uskör till the C, buskör till brorsan och hämtar upp honom. Buskör till flyget. Inser att vi är supersena när vi ser kön till säkerhetskontrollen. Snabb checkin diskarna är ur funktion, tillbaka till incheckningsterminalen och knör mig fram bland bleka charterresenärer. Hittar tillslut incheckningsdisk, drar kontokortet och rusar tillbaka till C som håller plats i säkerhetskontrollskön. Väl där visar det sig att boardingkorten saknar text, tidspanik! Piper i kontrollen, av med skorna, letar upp gate, finns två. Hittar rätt gate och blir insläppta och dimper tungt ner på plats 22D. Klockan är 7:00.
Klockan 09:00 hänger vi in våra jackor på City Conference center, kramar till höger och vänster, blir stressad över att inte komma ihåg vilka företag som man ska träffa, försöka hitta infon genom att surfa i telefonen, tar en kopp kaffe, sätter sig i en föreläsningssal mellan två snygga killar i skjorta och kavaj. *mys*
Nova 100 vår kommer bli bra.
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 comments:

  1. Två frågor,

    1. Varför inte tåg?

    2. Vad hände med den andra layouten på bloggen? Jag tyckte den var frän.

    Mvh

    Din trognaste läsare...

    ReplyDelete
  2. Svar till trognaste läsare:

    Hej, vad roligt att du tog dig tid att lägga in några frågor. Självklart svarar jag gärna.
    1. Jag övar inför den tid då jag inte längre är student och inte kommer ha råd att åka SJs snuskigt dyra transporter trots ett lönelyft på 400 % från dagsläget... eller så missade jag att boka i tid så allt var uppbokat.
    2. Den andra layouten på bloggen var lite väl ärlig mot min egentliga smak och inte alls lika creddigt, avskalat hipster som denna. Försöker nu för tiden bli lite coolare, lite bättre.

    ReplyDelete

Något som bör tilläggas?