Friday, May 20, 2011

Metamorfors


Metamorfos, 2009/20010. The GöteborgOpera from GöteborgsOperan on Vimeo.

Jag trodde vi skulle på balett en lugn fredag i maj... Hoda, the C och jag sätter oss i salongen och diskuterar medverkan i tv-program, fötter, celluliter och tatuerade ögonbryn. Jag myser och känner mig lite viktig:
-Scchhh, nu börjar baletten.
Balett my ass. Vi pratar modern dans, vi pratar konst som till och med familjen Billgren skulle ha svårt att begripa sig på. Hoda och jag enas om att det är människans inneboende ångest som blandas med managementkonsulter som umgås i stim, likt guldfiskar... men vi är långt ifrån säkra. Alla tvivel på hurvida kvällen var värd ett besök skingrades dock i det ögonblick en lång dansare, utan hår, hoppar upp på vår bänkrad och förärar undertecknad med en stor puss i ett regn av silver konfetti.

1 comment:

  1. återigen ser vi Wenzel på bloggen!
    I say: Love is in the air! :-P

    ReplyDelete

Något som bör tilläggas?